NATOwskie oko i ucho z Rudym Lwem w klapie

Awatar użytkownika
Redakcja
Posty: 3226
Rejestracja: 16-10-2006, 23:03
Lokalizacja: stąd i zowąd

NATOwskie oko i ucho z Rudym Lwem w klapie

Post autor: Redakcja »

Charakterystyczna sylwetka AWACSa z przyczepionym u ogona wielkim talerzem radaru pojawia się na luksemburskim niebie nader często. Nic dziwnego, skoro wszystkie 17 maszyn Boeing E3-Sentry, choć na codzień stacjonują w nieodległym niemieckim Geilenkirchen, stanowi część luksemburskich sił powietrznych.

Doroczne starty i lądowania AWACSów na lotnisku Findel obserwować można było wczoraj ok. godz. 13.00. Jest wielce możliwe, iż stanowią one część przygotowań do manewrów NATO, które odbędą się na Bałtyku między 17 a 20 marca z udziałem m.in. Francji, Stanów Zjednoczonych i Polski.

Wracając do latających szpiegów – charakteryzują się dużym zasięgiem i niezwykłym, jak na maszynę skądinąd cywilnego pochodzenia, pułapem prawie 10000 m. Z tej wysokości namierzyć mogą nawet mały samolot znajdujący się nad ziemią w odległości ponad 400 km od szpiega.

wiadomość za www.wort.lu oraz Letzebuerger Journal
Załączniki
AWACS.jpg
AWACS.jpg (11.39 KiB) Przejrzano 1928 razy
~~~~~
Redakcja
misio
Posty: 1969
Rejestracja: 26-09-2006, 18:09
Lokalizacja: Z Doliny

Post autor: misio »

Tak sie z ciekawosci spytam, w Worcie pisali ze 10,000m to cos nadzwyczajnego dla samolotu cywilnego?
Borys
Posty: 1332
Rejestracja: 14-07-2007, 20:17
Lokalizacja: OBYWATEL EUROPY

Post autor: Borys »

misio pisze:Tak sie z ciekawosci spytam, w Worcie pisali ze 10,000m to cos nadzwyczajnego dla samolotu cywilnego?
To musi byc jakis wielblad , zwykle pasazerskie bujaja ponad oblokami, na wyskosci 11300 do 11500 metrow. No chyba ze te wskazania na monitorkach w samolocie oszukuja :)
Ura Bura Szef Podwóra
Awatar użytkownika
szymbi
Posty: 740
Rejestracja: 11-08-2006, 14:44
Lokalizacja: Sirzenich / Poznań

Post autor: szymbi »

Rzeczywiście Redaktor dodał trochę za dużo emfazy do ostatniego akapitu. W tekście źródłowym mowa jest o tym, że normalnym pułapem działania AWACSów jest 9500 m. Jak to miło, jak wyłapywaniem takich nieścisłości pokazujecie, że nasze teksty są czytane...
misio
Posty: 1969
Rejestracja: 26-09-2006, 18:09
Lokalizacja: Z Doliny

Post autor: misio »

Borys pisze:
misio pisze:Tak sie z ciekawosci spytam, w Worcie pisali ze 10,000m to cos nadzwyczajnego dla samolotu cywilnego?
To musi byc jakis wielblad , zwykle pasazerskie bujaja ponad oblokami, na wyskosci 11300 do 11500 metrow. No chyba ze te wskazania na monitorkach w samolocie oszukuja :)
Zwykle to sie bujaja na wyskokosci optymalnej do ich wagi (razem z paliwem), oraz odleglosci jaka maja pokonac. Tak wiec 747 lecacy do Nowego Jorku na poczatkowej wyskokosci 9000 tys metrow, na koncowce tego lotu moze miec kolo 12,000 metrow :)

To tak dla scislosci.
ODPOWIEDZ