Władze gminy Luksemburg od roku 2003 pracują pilnie nad nowym Ogólnym planem zagospodarowania (Plan d’Aménagement Généraux, w skrócie PAG). Początkowy etap tego planu, polegający na sporządzeniu dokładnej dokumentacji urbanistycznej miasta, w zasadzie został zakończony. Jednak przed planistami i urzędnikami miejskimi został jeszcze szmat pracy, polegający na stworzeniu nowej, spójnej i zgodnej z kanonami architektury koncepcji zabudowy stolicy. Plan ów musi być gotowy do końca 2008 r., a do roku 2010/2011 musi zostać zaakceptowany. To, że nie jest gotowy, to widzimy na każdym kroku – centrum miasta jest w stopniu co najmniej niepokojącym wyburzane, a w miejsce zabytkowych nierzadko kamienic powstają pozostające w daleko idącym dysonansie z otoczeniem, przypadkowej wielkości, kształtu i wyglądu biurowce. Wbrew jednak temu co widać, burmistrz miasta, Paul Helminger, wyraził na wczorajszym posiedzeniu rady swoje zadowolenie z rozwoju aglomeracji oraz podkreślił, iż jej rozbudowa idzie we właściwym kierunku.
Pomimo tego, zaznaczył pan burmistrz, założenia PAG powinny zostać zrewidowane pod kątem zachowania równowagi pomiędzy przestrzenią pracy, wypoczynku oraz przestrzenią mieszkalną, stąd potrzeba dalszych działań nad planem zagospodarowania. Przy tej okazji nie omieszkał burmistrz Helminger podkreślić, iż w roku 2006 wydano w gminie Luksemburg ponad 1400 pozwoleń na budowę mieszkań, a więc najwięcej w dotychczasowej historii miasta.
wiadomość za www.rtl.lu
Plan zagospodarowania miasta stołecznego Luksemburg
Plan zagospodarowania miasta stołecznego Luksemburg
- Załączniki
-
- logo_vdl.jpg (4.89 KiB) Przejrzano 1272 razy
Ostatnio zmieniony 25-01-2007, 10:43 przez Redakcja, łącznie zmieniany 1 raz.
~–~–~–~–~
Redakcja
Redakcja
Mamy nowe informacje dotyczące wczorajszego wystąpienia w sprawie PAG (i nie tylko) burmistrza miasta Luksemburga, Paula Helmingera podczas tzw. City Breakfast organizowanego przez Ratusz dla mediów. Jak się okazuje – oj, działo się tam, działo – więc parę ciekawych informacji można (a nawet trzeba) tutaj opublikować. Może tym razem w skrócie i w punktach (pogoda taka piękna dzisiaj, że się zwyczajnie pisać nie chce ;) ). Tak więc:
1) po ogłoszeniu konkursów na modernizację dzielnicy Gare i okolic Porte de Hollerich planuje się rozpisać kolejne konkursy. Ich przedmiotem ma być m.in. rozbudowa Centre Aldringen,
2) w ciągu najbliższych trzech tygodni większość departamentów urzędu miasta zostanie przeniesionych do nowo wybudowanego biurowca Rocade de Bonnevoie, znajdującego się na tyłach dzielnicy dworcowej,
3) jest nadzieja na sfinalizowanie jeszcze w tym roku przebudowy place d'Etoile. Jak się jednak okazuje nadal trwa postępowanie sądowe w sprawie wyjaśnienia praw własności do części znajdujących się tam gruntów,
4) miasto planuje zbudować do 2010 r. 580 mieszkań komunalnych (w roku 2006 powstało takich 60), z czego 200 w centrum Merla. Odbędzie się to w ramach planu wypełniania luk w krajobrazie urbanistycznym miasta,
5) w najbliższych miesiącach powinny także zapaść decyzje dotyczące renowacji Mostu Adolfa oraz planowanej odbudowy sieci tramwajowej,
6) do roku 2011 ma zostać zrealizowana koncepcja promocji komunikacji rowerowej. W ramach tej koncepcji zakłada się wybudowanie jeszcze co najmniej trzech nowych tras rowerowych i wprowadzenie systemu wynajmu/wypożyczania rowerów,
7) ponad 1300 mieszkańców korzysta już systemu regulowania należności za parkowanie Call-to-Park, jaki na próbę wprowadzono w zeszłym roku na Glacis i Limpertsbergu. W marcu planuje się rozszerzenie strefy działania Call-to-Park na Centrum i Gare,
8) w ramach projektu Mobilitätskonzept planuje się wprowadzenie dodatkowych linii autobusowych, w tym połączeń bezpłatnych dla okreśonych grup pracowniczych w okolicach Cloche d'Or. Burmistrz napomnknął przy okazji, że jednym z pierwszych przejawów realizacji tej koncepcji było podpisanie umowy z Komisją Europejską na bezpłatne przejazdy urzędników instytucji europejskich na trasie pomiędzy Kirchbergiem a Gasperichem. Przy okazji, jak podkreślił burmistrz, układ ten nie jest w żadnym wypadku prezentem od miasta dla urzędników UE. Komisja po prostu płaci umowny ryczałt za korzystanie z zaproponowanej przez miasto usługi. Jak się okazuje, tego typu rozwiązaniem zainteresowanych jest wiele innych firm i instytucji w Luksemburgu,
9) w planach jest także budowa drugiej windy z górnego miasta do doliny Alzettki. Miałaby ona łączyć Coté d'Eich/Bd.Royal z Pfaffenthalem. Projekt powinien być gotowy do połowy 2008 r.,
10) planuje się także intensyfikację działań w ramach projektu Parkraum-Management, którego celem jest zbudowanie w otaczających Centrum dzielnicach sieci parkingów podziemnych lub wielopoziomowych, umożliwiających odciążenie zakorkowanych już dzisiaj ulic centrum miasta. Do roku 2020 przewiduje się bowiem, że samo miasto Luksemburg liczyć będzie ponad 100 000 mieszkańców, natomiast liczba samochodów przekraczających każego dnia granicę miasta sięgnąć może nawet pół miliona.
informacje za www.wort.lu
1) po ogłoszeniu konkursów na modernizację dzielnicy Gare i okolic Porte de Hollerich planuje się rozpisać kolejne konkursy. Ich przedmiotem ma być m.in. rozbudowa Centre Aldringen,
2) w ciągu najbliższych trzech tygodni większość departamentów urzędu miasta zostanie przeniesionych do nowo wybudowanego biurowca Rocade de Bonnevoie, znajdującego się na tyłach dzielnicy dworcowej,
3) jest nadzieja na sfinalizowanie jeszcze w tym roku przebudowy place d'Etoile. Jak się jednak okazuje nadal trwa postępowanie sądowe w sprawie wyjaśnienia praw własności do części znajdujących się tam gruntów,
4) miasto planuje zbudować do 2010 r. 580 mieszkań komunalnych (w roku 2006 powstało takich 60), z czego 200 w centrum Merla. Odbędzie się to w ramach planu wypełniania luk w krajobrazie urbanistycznym miasta,
5) w najbliższych miesiącach powinny także zapaść decyzje dotyczące renowacji Mostu Adolfa oraz planowanej odbudowy sieci tramwajowej,
6) do roku 2011 ma zostać zrealizowana koncepcja promocji komunikacji rowerowej. W ramach tej koncepcji zakłada się wybudowanie jeszcze co najmniej trzech nowych tras rowerowych i wprowadzenie systemu wynajmu/wypożyczania rowerów,
7) ponad 1300 mieszkańców korzysta już systemu regulowania należności za parkowanie Call-to-Park, jaki na próbę wprowadzono w zeszłym roku na Glacis i Limpertsbergu. W marcu planuje się rozszerzenie strefy działania Call-to-Park na Centrum i Gare,
8) w ramach projektu Mobilitätskonzept planuje się wprowadzenie dodatkowych linii autobusowych, w tym połączeń bezpłatnych dla okreśonych grup pracowniczych w okolicach Cloche d'Or. Burmistrz napomnknął przy okazji, że jednym z pierwszych przejawów realizacji tej koncepcji było podpisanie umowy z Komisją Europejską na bezpłatne przejazdy urzędników instytucji europejskich na trasie pomiędzy Kirchbergiem a Gasperichem. Przy okazji, jak podkreślił burmistrz, układ ten nie jest w żadnym wypadku prezentem od miasta dla urzędników UE. Komisja po prostu płaci umowny ryczałt za korzystanie z zaproponowanej przez miasto usługi. Jak się okazuje, tego typu rozwiązaniem zainteresowanych jest wiele innych firm i instytucji w Luksemburgu,
9) w planach jest także budowa drugiej windy z górnego miasta do doliny Alzettki. Miałaby ona łączyć Coté d'Eich/Bd.Royal z Pfaffenthalem. Projekt powinien być gotowy do połowy 2008 r.,
10) planuje się także intensyfikację działań w ramach projektu Parkraum-Management, którego celem jest zbudowanie w otaczających Centrum dzielnicach sieci parkingów podziemnych lub wielopoziomowych, umożliwiających odciążenie zakorkowanych już dzisiaj ulic centrum miasta. Do roku 2020 przewiduje się bowiem, że samo miasto Luksemburg liczyć będzie ponad 100 000 mieszkańców, natomiast liczba samochodów przekraczających każego dnia granicę miasta sięgnąć może nawet pół miliona.
informacje za www.wort.lu
~–~–~–~–~
Redakcja
Redakcja