Wczoraj nastąpiło otwarcie północnej nitki tunelu Grouft autostrady A7 (tzw. Nordstrooss). Tym samym zamknięto kolejny etap budowy tej jakże ważnej trasy mającej połączyć obwodnicę luksemburską z regionem północnym, dotychczas pozostającym w tyle jeśli chodzi o sieć dróg. Jednak samą autostradą, na odcinku łączącym jej istniejący fragment z węzłem komunikacyjnym na Kirchbergu, będzie się można przejechać dopiero latem 2009 roku. Natomiast w 2012 roku autostrada powinna dotrzeć do Diekirch i na tym projekt Nordstroos na razie się kończy.
Na uroczystym „przekopaniu” byli obecni m.in. Wielki Książę Henryk i Minister ds Prac Publicznych M. Wiseler.
[center]
-=-=-=-=-=-=-[/center]
Tunel w liczbach:
- 3 km – długość (tym samym będzie to najdłuższy tunel w Wielkim Księstwie)
7 m – szerokość jezdni dwupasmowej w tunelu
10 m – szerokość jezdni trzypasmowej
4/5% – maksymalne nachylenie stoku
80 m – maksymalna głębokość
171,2 mln € – koszt całkowity prac
informacja za www.station.lu oraz Administration des Ponts et Chaussees