Strona 1 z 1
Szymon Skrzypczak zwycięzcą konkursu na logo UE
: 17-10-2006, 12:23
autor: Redakcja
Jak podały przed paroma minutami polskie media, Szymon Skrzypczak, student Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, wygrał konkurs na logo Unii Europejskiej, rozpisany z okazji 50. rocznicy podpisania Traktatu Rzymskiego. Jego dzieło pod tytułem Together since 1957, nawiązujące w warstwie typograficznej do specyfiki alfabetów poszczególnych państw Unii Europejskiej, stanie się tym samym oficjalnym symbolem towarzyszącym przyszłorocznym obchodom pięćdziesięciolecia utworzenia Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej, której sukcesorem jest UE.
Należy nadmienić, że w konkursie wzięło udział ponad 1700 prac ze wszystkich 25 państw UE oraz państw obecnie kandydujących, czyli Bułgarii i Rumunii. Do finału zakwalifikowano 10 z nich nadesłanych przez twórców z Austrii, Danii, Finlandii, Hiszpanii, Irlandii, Litwy, Łotwy, Polski, Słowacji i Szwecji.
Gratulujemy! <brawa>
: 17-10-2006, 13:42
autor: kajapapaja
a tak tak - widziało się - prawie na żywo, na tyle na ile transmisja via internet pozwoliła - trzeba było widzieć minę komisarz Wallstrom jak miała wymówić nazwisko zwycięzcy - jakby cytrynę przełykała
Nasi górą <jupi>
: 24-10-2006, 17:58
autor: danka44
Wyczytane na stronie Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce
Polscy graficy znów wygrywaja w europejskim konkursie. Wielkie brawa dla Akademii Sztuk Pieknych w Poznaniu.
W dniu 19 października 2006, o godz. 12.30, w Brukseli, Vladimír Špidla, Komisarz ds. Zatrudnienia, spraw społecznych i równych szans wręczył nagrodę zwycięzcy ogólnoeuropejskiego konkursu na najlepszy plakat "Breaking Stereotypes" (Przełamać stereotypy). Zwycięzcą okazała się Aleksandra Woldańska z Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, która za plakat zatytułowany "Razem" otrzymała nagrodę w wys. 2500 euro. Nagrodę, w tej samej wysokości, otrzyma również Akademia, w której uczy się zwyciężczyni. Uczelnia będzie mogła przeznaczyć otrzymaną nagrodę na promocję talentów lub zakup materiałów dydaktycznych.
Konkurs został zorganizowany w ramach unijnej kampanii informacyjnej "Za różnorodnością. Przeciw dyskryminacji", przeprowadzanej w celu podniesienia świadomości i znajomości prawa służącego zwalczaniu dyskryminacji z powodu pochodzenia etnicznego, religii czy wiary, wieku, niepełnosprawności, orientacji seksualnej - szczególnie w miejscu pracy. Wzięło w nim udział ponad 750 studentów z 270 akademii oraz szkół wyższych ze wszystkich 25 państw członkowskich Unii Europejskiej.
Najlepsze prace nadesłane w konkursie (autorstwa 34 finalistów) można obejrzeć na plenerowej wystawie zorganizowanej przed budynkiem Komisji Europejskiej - Berlaymont, która potrwa do 30 listopada 2006.
Więcej informacji o konkursie na plakat "Breaking Stereotypes" i kampanii informacyjnej znajduje się na stronie:
www.stop-discrimination.info.
