- – 77% gospodarstw domowych posiadało komputer, co daje Luksemburgowi czwarte miejsce w UE,
– 70% gospodarstw domowych korzystało z Internetu – również czwarte miejsce w UE,
– 63% gospodarstw domowych posiadało szerokopasmowy dostęp do Internetu, o 9 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej,
– 35% osób w wieku 16–74 lat kupiło coś za pośrednictwem Internetu w pierwszej połowie 2006 roku – piąta pozycja w UE za Szwecją (39%), Niemcami, Wielką Brytanią i Holandią,
– 99% gospodarstw domowych posiadało telewizor,
– 78% gospodarstw domowych oglądało telewizję kablową, a 25% satelitarną,
– 94% gospodarstw domowych posiadało telefon komórkowy,
– 38% komórek dysponowało dostępem do Internetu,
– 95% firm posiadających komputer i zatrudniających co najmniej 10 pracowników posiadało dostęp do Internetu,
– dla 81% był to dostęp szerokopasmowy (średnia UE to 80%),
– 65% firm dysponowało własną stroną internetową,
– 30% firm dokonało zakupu za pośrednictwem Internetu, ale tylko 11% również sprzedawało on-line (średnia UE to 15%),
– branża hotelarska najczęściej wykorzystuje Internet do sprzedaży swoich usług – 47% firm z tej branży deklaruje wykorzystanie tego właśnie kanału dystrybucji.
Po tym możliwie obiektywnym podaniu liczb powstrzymujemy się niniejszym od komentarza redakcyjnego i zapraszamy Czytelników do dyskusji, upraszając jednocześnie o delikatność wobec tematyki damsko-męskiej.

Źródło: STATEC.