Strona 1 z 1

Efektywność nauki języka luksemburskiego w Parlamencie

: 21-03-2007, 11:09
autor: Redakcja
Minister Edukacji Mady Delvaux-Stehres odpowiadała na interpelację parlamentarną w sprawie efektywności polityki edukacyjnej w zakresie języka luksemburskiego. Chodziło przede wszystkim o kształcenie obcokrajowców w dotowanej z publicznych środków szkoły CLL.

Pani minister podała, że w ubiegłym roku szkolnym na kurs języka luksemburskiego uczęszczały 1422 osoby, czyli 19% ogółu uczniów w tej szkole. 432 osoby nie ukończyły kursu, co odpowiada 30% uczestników. W porównaniu do innych języków jest to wprawdzie liczba największa, ale nie znacząco odbiegająca (niemiecki 27%, francuski 24%, angielski 21%).

Jako jedną z możliwych specyficznych przyczyn zarzucania nauki języka luksemburskiego pani minister podała fakt, że sami Luksemburczycy zagadnięci przez obcokrajowca w tym języku odpowiadają mu po francusku lub niemiecku. Może to u wielu osób prowadzić do braku motywacji do nauki języka lokalnego.

Wiadomość za www.wort.lu.