Strona 1 z 1
Firma w Luxie
: 01-10-2007, 13:08
autor: Sław
Drodzy Forumowicze!
Proszę o informacje odnośnie prowadzenia działalności gospodarczej w Luxie.
Ile kosztuje rejestracja mniej więcej wiem. Ile trwa też...
Ale co potem? Wysokość ubezpieczenia, składki jakie są, podatki. Chodzi o jednoosobową firmę. Pozdrawiam!
: 01-10-2007, 20:14
autor: Eneko
Szczegółów nie znam, ale powiem na zachętę, że Luxemburg słynie z niskich podatków. Dla ilustracji napiszę tylko, że ok. 40% gospodarstw domowych nie płaci w ogóle żadnych podatków bezpośrednich ! Są też przeróżne ulgi i zwolnienia, problem w tym, że przynajmniej w niektórych branżach rynek uważany jest za dość zamknięty i osobie z zewnętrz może być trudno.
: 13-10-2007, 16:36
autor: dasty
kasa chorych + renta + ubezpieczenia = procentowo od dochodow (minimum ok. 460 euro miesiecznie)
najwyzsze podatki od firm = 30 % dochodu
skladki ? - czlonkowskie w izbie rzemieslniczej (35 euro rocznie) lub handlowej ?
to chyba wszystko
: 14-10-2007, 10:03
autor: eubulus
dasty pisze:skladki ? - czlonkowskie w izbie rzemieslniczej (35 euro rocznie) lub handlowej ?
fajnie byloby taka skladke placic
ja w izbie rzemieslniczej place duzo wyzsza ale moze maja tam kilka wysokosci skladek...o czym nie wiem
: 01-11-2007, 20:13
autor: dasty
skladka roczna w izbie rzemieslniczej wynosi 35 euro - skladka jednolita
w ramach tej skladki izba rzemieslnicza sluzy poradami bezplatnymi, organizuje szkolenia bezplatne, np. jak przystepowac do przetargow publicznych, o podatkach, zatrudnianiu oraz platne typu doksztalcajace, dajace uprawnienia zawodowe, itp.
: 05-11-2007, 23:12
autor: mil.ka
dasty pisze:skladka roczna w izbie rzemieslniczej wynosi 35 euro -
Z doświadczenia wiemy, że w izbie rzemieślniczej składka członkowska dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą wynosi o wiele więcej niż 35 euro.
: 05-11-2007, 23:43
autor: MaWi
mil.ka pisze:Z doświadczenia wiemy, że w izbie rzemieślniczej składka członkowska dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą wynosi o wiele więcej niż 35 euro.
A ja moge tylko stwierdzic, ze znam obie strony – tak dasty jak i meza mil.ki i wiem, ze obie z cala pewnoscia maja doswiadczenie w tym temacie. Moze wiec przydaloby sie wiecej wyjasnien? Moze rozne skladki sa dla roznych branz/typow dzialalnosci etc.? Moze to da sie jakos wyjasnic?
Bardzo jestem ciekaw...
: 06-11-2007, 09:30
autor: mil.ka
MaWi, pewnie masz tutaj racje. Jak napisalam, mam na mysli skladke dla osoby fizycznej prowadzacej dzialalnosc gospodarcza. Moze te 35 euro to skladka dla pracownika.
: 06-11-2007, 21:04
autor: fiona
Witam , czy moze ktos wie gdzie nalezy sie zglosic na poczatku , aby uzyskac szczegolowe informacje dotyczace zalozenia tutaj wlasnej dzialalnosci?
Moze macie doswiadczenie w wspolpracy z firma z Luxemburga?Jak to sie odbwa i czy moga bac jakies przeszkody?
Pozdrawiam
: 06-11-2007, 23:00
autor: xtheo7
Pierwsze kroki skierowalbym do izby handlowej (chambre de commerce,
www.cc.lu, rue A. Gasperi, Kirchberg), gdzie urocze panie "z okienka" wszystko ci wyjasnia. Mozesz rowniez rzucic okiem na portal chambre de commerce, gdzie znajdziesz z latwosca i w dowolnym jezyku(eng, fr, de) broszure-kompedium o zakladaniu firmy w Lux (
http://www.cc.lu/docdownload.php?id=1081). Po angielsku ow broszura nosi tytul "Everything you need to know about setting up a company in Luxemburg).
powodzenia
: 08-11-2007, 16:21
autor: fiona
Wielki dzieki za informacje, zastanawiam sie czy lepiej otworzyc firme tutaj czy w Polsce i wspolpracowac tylko z firmami z Luxemburga, musze pezeprowadzic analize, wielki dzieki pozdrawiam
: 12-11-2007, 11:16
autor: Dorfi
A jak już jesteśmy w temacie kosztów, to ile kosztuje wynajęcie lokalu niekoniecznie w ścisłym centrum, ale nie na obrzeżach miasta? Tzn. interesuje mnie cena za 1 m.kw.
Mąż mnie przekonuje żebym do niego pojechała, ale mnie się to nie uśmiecha, bo ja pracy w swoim zawodzie w Luksemburgu nie znajdę. Może na coś swojego się odważę?
: 12-11-2007, 14:36
autor: anwi
Na
www.atoffice.lu można posprawdzać oferty (zaznaczyć „location” i odpowiednio „commerce”, „bureaux” czy czego tam się szuka).
: 13-11-2007, 14:37
autor: mariolab
jest jescze bardzo wazna rzecz......wszystkie dokumenty musza byc przetlumaczone na j.francuski lub niemiecki ( na decyzje czekasz 2 miesiace) plus w zaleznosci od rodzaju firmy musisz posiadac gotowke ktora zlozysz na koncie gwarancyjnym(jezeli nie zaplacisz wynagrodzen czy innych finansowych swiadczej automatem biora ci z konta te pieniadze)to dotyczy min.firm uslugowych czytalam ze jest to okolo 40 tys.zl
w ambasadzie polskiej nie pytaj bo oni nic nie wiedza, tylko odsylaja do innych stron
postaram ci wyslac jedna stronke gdzie bardzo przystepnie ktos wyjasnil wg obowiazujacych przepisow